2016. január 11., hétfő

Másodfok nyert, de kúria előtt az ügy

Végre nyertünk, másodfokon december elején. Egy évig nem használhattuk a földet, ahogy az olasz sem, de ő mégis bevetette, lezárta az utakat, garázdálkodott tovább más földjén. S mikor már végre örülni kezdtünk volna, kiderült, hogy a kúria elé kerül az ügy, mert ő juszt sem adja fel. Időközben el is adja állam bácsi mindet, a kis darabokat meg is vennénk, de mi van, ha a kúria visszadobja elsőfokra, vagy másképp dönt? Hogy telepítsünk gyümölcsöst így, mert az is szerepel a vállalásaink között? A fiatal gazda pályázat miatt is kellene a gyümölcsöst telepítenünk idén, de így egyáltalán hogy? 

Kérdezgetni kezdtem az illetékest e-mailben, első válaszlevelében helyrajzi számokat kért, miután hosszan soroltam kérdéseimet. Nevükön neveztem az általa kért területeket, erre visszaírt, hogy akkor mik a kérdéseim...No comment. Egy hétig erre nem tudtam válaszolni, szavam is elállt. Nem akartam gyorstalpaló e-mail használati útmutatót tartani az ügyintéző hölgynek, hogy talán görgessen lejjebb, hogy lássa az előzményeket a levélben. Inkább hagytam elcsitulni vegyes érzéseimet, s hideg fejjel, új levelet írni neki, másképp fogalmazva, helyrajzi számokkal kezdve. Ezzel annyit értem el, hogy egyeztetésre hívott, gondolom a főnöke, mindannyiunkat, akik a perben érintettek vagyunk, és velük egy oldalon kardozunk.
Mert egyszer azért azt  leírták már, hogy lépjünk birtokba, amire egyik pertársam azt javasolta, hogy menjünk ki a földre, vessünk néhány cigánykereket, s fényképezzük le, mert most így tél közepén mi mást tudnánk rajta csinálni ugyebár. De a helyzet az, hogy a drága digó bevetette cirokkal, amely miatt tavasszal nem is tudnánk vetni. Nekem a nagy kérdés inkább az, hogy kiszántathatom-e? 
A pasim szerint mezei leltár kéne, amitől én egyből üvöltözni tudnék, hogy mégis milyen alapon. Bemegyek a szomszéd kertjébe, bevetem, tudta és engedélye nélkül, ő meg kiszántja, nekem van-e jogom követelni a vetőmag árát? Mert ez így nekem nagyjából ilyen. Enyém a földhasználati jog, érvényes haszonbérleti szerződésem van, de per alatt álltunk, ő sem használhatta, mégis használta, s még én fizessek neki érte, vagy hagyjam hogy persze arassa le nyugodtan, s még öntözze meg jó sokszor így télen hígtrágyával is? Mert azt csinálja, hordja mindenhova, s minden hatóság szemet huny a környezetszennyezésén. Mindig kidumálja valamivel állítólag. Miközben az őzek trágyalében tocsognak az erdő szélén.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése